Filmopnames mei 2018

Recent informeerden we u al via het parochieblad de Urbanesklanken dat er opnieuw filmopnames zouden gaan plaatsvinden op de pastorie. Dit maal voor een tv-serie genaamd 'Schaduw'. De opnames zullen plaatsvinden op 23, 24 en 25 mei a.s., van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. De opbrengsten komen geheel ten goede aan de parochie en het onderhoud van de St.Urbanuskerk. Onderstaand de synopsis van deze tv-serie:

'Schaduw' is een 6-delige tv-drama over het bewogen leven van een Amsterdamse vrouw. Tijdens haar jeugd in de Jordaan wordt al snel duidelijk dat zij anders is dan haar volkse broers en zus. Ze is slim en probeert zich al op jonge leeftijd te ontwikkelen om weg te komen van haar familie en haar gewelddadige vader. Maar elke keer dat dit lijkt te lukken, wordt ze weer teruggetrokken tot haar familie, en in het bijzonder tot haar broer. Tijdens de 6 afleveringen zien we haar toewerken naar het moment dat ze haar broer definitief moet loslaten. Tegelijkertijd duiken we via flashbacks dieper en dieper in haar verleden, waardoor steeds duidelijker wordt uit welke jeugd zij zich heeft los geworsteld - en hoe pijnlijk maar noodzakelijk dit ook is.

Gezien de bedrijvigheid en vereiste stilte tijdens de opnames gedurende deze periode willen wij u verzoeken deze dagen uw eventueel geplande bezoek aan de pastorie uit te stellen. Ook is het niet mogelijk, in tegenstelling tot wat in lokale kranten is gepubliceerd, om gedurende deze gehele periode, dus ook niet voor tijdelijk schoolbezoek of tijdens de Nesser wielerronde, op het kerkplein te parkeren. Het kerkhof is ten alle tijden te voet te bereiken via het dorp en het pad langs de school.

We rekenen op uw medewerking en uw begrip in deze.